هر آنچه که درباره تجهیزات معدنی لودر تونلی امکو باید بدانید! ( قسمت دوم )

هر آنچه که درباره تجهیزات معدنی لودر تونلی امکو باید بدانید! ( قسمت اول )
دسامبر 15, 2019
آشنایی با استانداردهای تکنیکی جهانی لودر تونلی بعنوان پرکاربردترین تجهیزات معادن زیرزمینی
دسامبر 15, 2019

در مطلب قبلی تاریخچه پیدایش لودر رو توضیح دادیم و حال در ادامه . . .

اهمیت تاریخی ساخت تجهیزات معدنی لودر امکو:

لودر خاکبرسر امکو

لودر خاکبرسر امکو فرصتی برای افزایش چشمگیر بهره وری کارگران معدن فراهم کرد. پذیرش آن فوری بود. معرفی لودر خاکبرسر امکو به بازار فقط قبل از آغاز جنگ جهانی دوم بود و پیش بینی می شد که به افزایش تولید فلزات مورد نیاز جنگ کمک کند. بسیاری از شرکت های معدنی ده یا بیشتر عدد از لودر تونلی امکو خریداری کردند. روسیه تقریبا هشتاد دستگاه سفارش داد. علاوه بر استخراج در معادن سنگی، از لودر تونلی امکو در معادن غیر فلزی نیز استفاده شد.

لودر پنوماتیک امکو حفاری برای پناهگاه ها و تونل های بمبی در مالت و جبل الطارق تاسیسات متفقین در دریای مدیترانه را در طول جنگ به طور قابل توجهی تقویت کرد. دولت فرانسه در دهه 1950 جایزه افتخاری به جوزف روزنبلات جهت تولید موثر لودر امکو و پیشرفت صنعت معادن زیرزمینی اعطا نمود.

طراحی لودر پنوماتیک امکو از نوع مدل 12B دارای ظرفیت سطل چهار تا شش متر مکعب و امکان بارگیری بیست تا سی فوت آوار در دقیقه بود، اما بدیهی بود که به ظرفیت های بیشتری نیاز بود. مفهوم طراحی به اندازه باکت های بزرگتر گسترش یافته است. در کل شرکت EIMCO پنج اندازه اصلی از سطل لودر پنوماتیک امکو با ظرفیت چهار تا سی و پنج متر مکعب را توسعه داد. کاربرد لودر معدنی امکو از معادن زیرزمینی به تونل سازی غیر معدنی و سایر موارد مورد نیاز برای حفاری گسترش یافت.

نحوه ایجاد و گسترش خط تولید بخش EIMCO Machinery Mining Machinery International :

شهرداري پارك  Miner’s Plaza تصميم گرفت كه اولین نمونه لودر امکو با مدل Model 12B را با پلاك يادبود ASME در پارک قرار دهد. Miner’s Plaza  پارک کوچکی قدیمی شهر است که در یادآوری نقش تجهیزات معدنی در پیشرفت تاریخ صنعت معدن شهرت دارد. تقریبا 1200 مایل(2/1931 کیلومتر) تونل معدنی زیرزمینی در زیر پارک سیتی وجود دارد. بیشتر این تونل سازی ها با یک لودر معدنی امکو مدل 12B که در دهه 1940 رونق یافته بود، ایجاد شده است. این لودر معدنی امکو همان مدلی است که همچنان نیز برای تونل سازی استفاده می شود.

لودر تاپ هد امکو

موفقیت لودر تاپ هد امکو باعث افزایش موفقیت در سالت لیک سیتی شد که در سال 1957 نوزده کارمند در امکانات EIMCO در حال کار بودند. حق تولید برای شرکت هایی در انگلیس، هند، آفریقای جنوبی و ژاپن مجاز شد. دفاتر فروش و خدمات در خارج از ایالات متحده در استرالیا، کانادا، شیلی، فرانسه، مکزیک، اسپانیا و زامبیا قرار داشتند. تا سال 1969 بیست و نه هزار لودر امکو فروخته شدند.

شرکت EIMCO خطوط تولید خود را گسترش داد و بخش لودر در نهایت به EIMCO Machinery Mining Machinery International تبدیل شد. در دهه 1980، ماشین آلات معدنی بین المللی EIMCO بین المللی فروخته شد و اینک بخشی از گروه (Sandvik AB) است که مقر آن در Sandviken  سوئد، تحت عنوان Tamrock Loaders است. تعداد زیادی از لودر تاپ هد امکو از نوع لودر راکر شاول در معادن طلای آفریقای جنوبی و سایر نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرند و بعضی مواقع قطعاتی برای آنها سفارش داده می شود. لودر تاپ هد امکو مدل 12B استفاده شده گاهی اوقات در اینترنت نیز تبلیغ می شوند.

از عکس فوق بعنوان طراحی توصیفی جهت شرح عملکرد لودر خاکبرسر امکو از نوع لودر شاول راکر استفاده می شود. سایزهای موجود در تصویر تقریبا در همان مقیاس اصلی است و نقشه سطل لودر در موقعیت “حفاری” نشان داده شده است. سطل همچنین در “موقعیت تخلیه” روی نقشه نشان داده شده است.

فروش و توسعه موفق ترین مدل لودر امکو 12B

لودر تونلی امکو مدل 12B وزن 4200 پوندی دارد(معادل 1905 کیلوگرم). فشار هوای مورد نیاز برای لودر امکو تونلی ، با وزن 60-125 پوند در هر اینچ مربع413-861 کیلو پاسگال است. میزان مصرف هوا 250 فوت مکعب (7.1 متر مکعب در دقیقه) است. هنگامی که سطل همراه با قلوه سنگ داخل آن پرتاب می شود، اپراتور موتور محرک سطل را فعال می کند که بر زنجیره کشش راکر که در نزدیکی انتهای بیرونی بازوهای راکر قرار دارد، نیرو وارد می شود و بازوهای راکر شروع به چرخیدن به سمت عقب که سطل به آن متصل است، می کنند.

بازوهای سنگی حداکثر نیروی بالابر اولیه را بر سطل فراهم می کنند. با چرخیدن بازوها، هندسه باعث می شود سطل با محتویات آن به سمت بالا و عقب حرکت کند. در حین حرکت سطل، سرعت عمودی آن کاهش می یابد و سرعت افقی آن افزایش می یابد تا اینکه سلاح های صخره ای متوقف کننده قاب باشند. هنگامی که سطل متوقف می شود، محتوای آن همچنان به داخل سطل متصل به لودر تونلی امکو روانه می شود. بزرگی نیروهای مورد نیاز برای بلند کردن و پرتاب مواد قابل ملاحظه است و این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که بارها و بارها در برابر آنها مقاومت کند. کابل ها به بازوهای محکم تر و قاب ها وصل می شوند تا از بیرون آمدن بازوهای صخره ای از دستگاه جلوگیری شود.

یک مجموعه از کابل ها ممکن است در عکس زیر مشاهده شود که نشانگر لودر تونلی امکو در حال کار در یک تونل معدنی کوچک معمولی است که در آن دستگاه برای کار طراحی شده است.

لودر معدنی ریلی در جبهه کار

این عکس از قسمت جلویی با سطل در حالت تخلیه دیده می شود. در دهه 1940 توسط ماین بخشی از معادن کینگ نقره خریداری شد. معدن کینگ نقره بخشی از شرکت معادن یونایتد پارک سیتی شد. آنها آن را برای نمایش در خیابان ماینر در خیابان اصلی به شهرداری پارک اهدا کردند.

لودر تونلی

اگر از این مطلب لذت برید اون رو به بقیه هم هدیه بدید و مطالب و مقالات بیشتری رو از راههای ارتباطی زیر دنبال کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 2 =