نکاتی که هنگام خرید وینچ باید رعایت کرد

انتخاب وینچ
نوامبر 24, 2019
راهنمای خرید وینچ های معدنی مخصوص معادن زیرزمینی
نوامبر 24, 2019

نکاتی که هنگام خرید وینچ باید رعایت کرد :

 راهنمایی کارشناسان:همواره متخصصان برای انتخاب وینچ های معدنی مخصوص معادن زیرزمینی  مناسب نکات مهمی را در نظر میگیرند که در ادامه به معرفی این نکات میپردازیم.

انتخاب وینچ با توجه به محیط کار که دارای چه امکانات و شرایطی میباشد جهت تامین نیروی وینچ شامل الکتریک ، پنوماتیک و یا سایر موارد.

انتخاب وینچ با توجه به نوع باری که قصد حمل و یا کشش آن را دارند که مشخص میکند از چه نوع وینچی از لحاظ قدرت کشش و یا نیرو و توان وینچ استفاده گردد.

محل قرارگیری وینچ که مشخص کننده زاویه کشش میباشد که به صورت عمودی،افقی و یا زاویه دار هستند.

مقدار مسافتی که بار میبایست حمل گردد یا بالا برده شود که نشان دهنده طول کابل یا طناب وینچ میباشد.

و آخرین مورد سرعت کشش میباشد که اگر بار از حساسیت کمتری برخوردار باشد و نیاز به تسریع در امر انتقال باشد از وینچ های سرعت بالا و در مواردی که نوع بار حساس میباشد از وینچ هایی با سرعت پایین و دقت و ایمنی بالاتر استفاده میگردد .

با توجه به اینکه فعالیت در  معادن زیرزمینی و یا تونل ها همواره با خطراتی همراه بوده که تنها با بکارگیری تجهیزات و فناوری‌های استاندارد می‌توان شرایط را برای اجرای عملیات  حفر معادن و یا تونل ها  فراهم کرد. در معادن و تونل ها بدلیل وزن زیاد و سنگینی بارها امکان لغزش ، افتادن و سایر خطرات ناشی از حمل بار به وسیله وینچ های معدنی مخصوص معادن زیرزمینی  بسیار محتمل میباشد پس پیشنهاد میگردد که قبل از خرید و فراهم کردن این وینچ ها تحقیقات کامل را به عمل آورید تا با خطراتی همچون پاره شدن سیم بکسل ، کابل ، طناب و … و یا سایر خطرات مشابه که منجر به هزینه های بالای مالی و انسانی میگردد جلوگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 5 =